O falešném introvertovi

30.03.2020

Zapomeňte na to, že dokážete identifikovat introverta. Oni totiž ti oslniví školitelé a přední myslitelé, kteří srší vtipem a hravostí, jsou dost často introverty. Jakto? Člověk by přísahal, že z nich sálá tolik kouzla a života, že to přeci nemůžou být uzavření málomluvní ledovci

Ale oni mají velkou sílu - jako tenhle argentinský kousek.

Často totiž ani sami nemáme jasno, jestli jsme extra nebo intro. Tedy aspoň mě to dlouho trvalo. A pořád někdy váhám. Jestli jsme nejvíc plachý extrovert nebo ten nejhurónštější introvert. Ono je totiž vcelku jedno, jak působíme navenek. Jak perlíme před nejbližšími přáteli a jak mlčíme před cizinci. 

Sami se sebou musíme zjistit, kdy nám klesá energie. Já třeba po inspirativním rozhovoru můžu skály lámat. Když jsem dlouho doma, tak mi chybí společnost. Takže jsem si skorem jistá, že jsem extravert. Sice to převažuje jen nepatrně, ale je to tak. 

Když mám někdy zadumaný den, tak jsem si skoro jistá, že jsem introvert. Jelikož první dny v nové práci se stydím pozdravit i lavičku před jídelnou. 

Introvert dokáže strhnout publikum, předat strašně moc užitečných inspirativních věcí. Ale to zvládne bez úhon tak dvakrát za měsíc. Pak si musí naordinovat izolaci a poslouchat maximálně vodovodní kohoutek. 

Extrovert to má zkrátka jinak. Přednášet a povídat může častěji.

Je tu ale něco čeho se bojím. Teď když vím, že chci psát a jsem spíš extrovert, nebude to průser? Nejlepší spisovatelé a nejpodmanivější textaři jsou přeci introverti. Taky jsem slyšela, že ten kdo má dobrý improvizovaný projev (řeč), se nemůže dobře vyjádřit písmenky na stránkách. Čemu věřit? Jsem talent, co zvládne obojí? Nebo ani jedno? 

Extrovert to má zkrátka jinak. Píše jinak. 

Možná to není tak propracovaně vypointované a niterné. Ale i tak můžeme psát. Pokud nám to dává smysl a přichází radost a energie, tak by byla škoda nosit myšlenky jen v hlavě. Nebo to tak dělají introverti? Sakra práce, už jsem v tom skoro měla jasno.

A jak to máte vy? Ráno jinak než večer? V létě jinak než v zimě? Na třídním srazu jinak než na poště? Může se E vs I měnit s věkem?

Pokud tápete, můžete si přisoudit ambivertní škatulku. Nebo si zkuste udělat MBTI test podle Junga. Kromě extroverze a introverze vám ukáže i další písmenka, a to teprve budete koukat!

© 2020 Zmatkařka. Všechna práva přehrazena.
Vytvořeno službou Webnode Cookies
Vytvořte si webové stránky zdarma! Tento web je vytvořený pomocí Webnode. Vytvořte si vlastní stránky zdarma ještě dnes! Vytvořit stránky